NeRF, 3D Gaussian Splatting 연구 주제 분류입니다.
현재 발표된 논문들을 가능한 커버 할 수 있도록 정리해봤습니다.
이전에 작성한 글들을 참고 했습니다.
[논문 리뷰] A Survey on 3D Gaussian Splatting (Jan 2024)
[논문 정리] 3D Gaussian Splatting (3D-GS) 동향
Inputs
- Few Inputs : image수↓ / camera pose estimation / (3D-GS) without point cloud
- Main Inputs : static scene / dynamic scene / text
└ extra Inputs : rgb / rgbd / lidar / panorama / 3d mesh / SNS images / 3d trajectories
└ views : multi-view images / single-view images / multi-scene images
Outputs
- Tasks : novel view 합성 / scene editing / 3d model / 3d segmentation / 3d trajectories
└ 사물/사람/배경 Editing : 이동 / 수정 (style, pose) / 제거 (inpaint) / 추가 / 조합 / relighting - High-quality : image quality↑ / geometry quality↑ (SDF) / anti-aliasing / artifact removal
- Compact : memory↓ / large scene
- Real-time : training time↓ / rendering time↓
Solutions
- LVM(Large Vision Model) : input image수↓ / High-quality Scene / Segmentation
- SH(Spherical Harmonics) : training time↓ / rendering time↓
- Diffusion Model : few image input / text-to-3D / object editing / High-quality Scene
- SLAM : camera pose estimation / 3D reconstruction
연구 주제 정하실 때 도움이 되길 바랍니다. 분류에 대한 의견 환영합니다.
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